بک لینک چیست؟

بک لینک چیست؟

بک لینک پیوندی است که هنگام پیوند یک وب سایت به وب سایت دیگر ایجاد می شود. به بک لینک ها “پیوندهای ورودی” گفته می شود. لینک دهی برای سئو مهم است.

چرا بک لینک ها مهم هستند؟

بک لینک به خصوص برای سئو بسیار ارزشمند است زیرا نشان دهنده “رای اعتماد” از یک سایت به سایت دیگر است.

در واقع ، بک لینک به وب سایت شما نشانه موتورهای جستجو است که دیگران به محتوای شما متعهد می شوند. اگر بسیاری از سایتها به یک صفحه وب یا وب سایت مشابه پیوند دارند ، موتورهای جستجو می توانند نتیجه بگیرند که ارزش پیوند دادن با آنها را دارد و بنابراین در SERP نیز ارزش دارد. بنابراین ، کسب این بک لینک ها می تواند تأثیر مثبتی در موقعیت رتبه بندی سایت یا دید جستجو داشته باشد.

کسب بک لینک

کسب بک لینک یکی از مالفه های اصلی SEO خارج از سایت است. روند بدست آوردن این پیوندها با عنوان کسب لینک یا ایجاد لینک شناخته می شود.

برخی از بک لینک ها ذاتاً از بقیه ارزش بیشتری دارند. پیوندهای پیگیری شده از سایت های معتبر ، محبوب و پرمخاطب مطلوب ترین بک لینک برای کسب در نظر گرفته می شوند ، در حالی که بک لینک از سایت های کم مصرف و بالقوه ناخواسته معمولاً در انتهای دیگر طیف قرار دارند. پیروی از پیوند یا عدم پیوستن آن (به عنوان مثال آیا مالک سایت به طور خاص به موتورهای جستجو دستور می دهد که از ارزش پیوند عبور کنند یا عبور نکنند) قطعاً مهم است ، اما ارزش پیوندهای دنبال نشده را کاملاً تخفیف ندهید. حتی فقط ذکر شدن در وب سایت های با کیفیت می تواند به برند شما رونق ببخشد.

ارزش بک لینک

همانطور که برخی از بک لینک هایی که کسب می کنید ارزش بیشتری نسبت به بقیه دارند ، پیوندهایی که به سایت های دیگر ایجاد می کنید نیز از نظر ارزش متفاوت هستند. هنگام پیوند دادن به یک سایت خارجی ، انتخاب هایی که در مورد صفحه ای که از آن پیوند می دهید (متن صفحه ، محتوای آن ، قابلیت دسترسی به موتور جستجو و غیره) متن لنگر مورد استفاده خود را انتخاب می کنید ، خواه پیوند را دنبال کنید یا آن را دنبال نکنید ، و سایر برچسب های متا مرتبط با صفحه پیوند دهنده می تواند تأثیر زیادی بر ارزش شما بگذارد.

تحقیق بک لینک رقابتی

بدست آوردن بک لینک می توانید زمانبر باشید. سایت های جدید یا کسانی که ردپای کلمات کلیدی خود را گسترش می دهند ممکن است دشوار باشد که بدانند هنگام ایجاد پیوند از کجا شروع کنند. اینجاست که تحقیقات پیوند دهنده لینک رقابتی انجام می شود: با بررسی مشخصات بک لینک (مجموعه صفحات و دامنه های لینک دهنده به یک وب سایت) به رقیبی که قبلاً از نظر کلمات کلیدی مورد نظر شما رتبه خوبی را کسب کرده است ، می توانید از لینک سازی که می تواند به آنها کمک کند، بینشی کسب کنید .

ابزاری برای لینک دهی مانند Link Explorer می تواند به کشف این پیوندها کمک کند ، بنابراین می توانید آن دامنه ها را در کمپین های پیوند سازی خودتان هدف قرار دهید.

امتیاز مقاله :
5/5

دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت‌های مورد نیاز علامت گذاری شده‌اند *